CroAI Meetup: The AI Act’s Impact on EduTech

 

Projektni tim Srednje škole Jelkovec je, u sklopu ostvarivanja jednog od ciljeva projekta 2024-1-HR01-KA121-VET-000231789, sudjelovao 27.svibnja 2025. na još jednoj u nizu panel rasprava koje problematiziraju utjecaj razvoja umjetne inteligencije na obrazovanje. 

Ovom prilikom u fokusu je bio Akt o umjetnoj inteligenciji, prvi zakonodavni akt ovog tipa na svijetu. Konačna verzija ove uredbe stupila je na snagu 1. kolovoza 2024., a jedna od njezinih bitnih značajki je da regulira sustave umjetne inteligencije prema modelu procjene rizika.  

Posebno je zanimljivo bilo čuti zamjenicu predstavnice Europske komisije u Hrvatskoj, Andreu Čović Vidović, koja je opisala na koji način je EU razradila razine rizika te zašto je smatrala kako obrazovanje spada u skupinu djelatnosti u kojima je najviša razina rizika od nepovoljnog utjecaja umjetne inteligencije.

 

 Citati dijelova Akta o umjetnoj inteligenciji koji se odnose na obrazovanje:

 

Stavak 56 –

 

Uvođenje UI sustavâ u obrazovanje važno je kako bi se promicalo visokokvalitetno digitalno obrazovanje i osposobljavanje te kako bi se svim učenicima i nastavnicima omogućilo da steknu i dijele potrebne digitalne vještine i kompetencije, uključujući medijsku pismenost i kritičko razmišljanje, kako bi aktivno sudjelovali u gospodarstvu, društvu i demokratskim procesima. Međutim, UI sustave koji se upotrebljavaju u obrazovanju ili strukovnom osposobljavanju, osobito za odlučivanje o pristupu ili upisu, za razvrstavanje osoba u ustanove ili programe za obrazovanje i strukovno osposobljavanje na svim razinama, za evaluaciju ishoda učenja osoba, za procjenu odgovarajuće razine obrazovanja pojedinca i bitan utjecaj na razinu obrazovanja i osposobljavanja koju će pojedinci steći ili kojoj će moći pristupiti odnosno za praćenje i otkrivanje zabranjenog ponašanja učenika tijekom testiranja trebalo bi klasificirati kao visokorizične UI sustavi jer mogu odrediti obrazovni i profesionalni tijek života osobe i stoga mogu utjecati na njezinu mogućnost da osigura sredstva za život. Ako se dizajniraju i upotrebljavaju na nepravilan način, takvi sustavi mogu biti osobito intruzivni i kršiti pravo na obrazovanje i osposobljavanje i pravo na nediskriminaciju te perpetuirati povijesne obrasce diskriminacije, primjerice protiv žena, određenih dobnih skupina, osoba s invaliditetom odnosno osoba određenog rasnog ili etničkog podrijetla ili seksualne orijentacije.

 

 Prilog III. –

 

Visokorizični UI sustavi u skladu s člankom 6. stavkom 2. jesu UI sustavi u bilo kojem od sljedećih područja:

Obrazovanje i strukovno osposobljavanje:

(a)

UI sustavi namijenjeni za odlučivanje o pristupu ili upisu ili za razvrstavanje fizičkih osoba u ustanove ili programe za obrazovanje i strukovno osposobljavanje na svim razinama;

 

(b)

UI sustavi namijenjeni za evaluaciju ishoda učenja, među ostalim kad se ti ishodi upotrebljavaju za usmjeravanje procesa učenja fizičkih osoba u ustanovama za obrazovanje i strukovno osposobljavanje na svim razinama;

 

(c)

UI sustavi namijenjeni za upotrebu u svrhu procjene odgovarajuće razine obrazovanja koju će pojedinci primiti ili kojoj će moći pristupiti, u kontekstu ili unutar ustanova za obrazovanje i strukovno osposobljavanje na svim razinama;

 

(d)

UI sustavi namijenjeni za praćenje i otkrivanje zabranjenog postupanja učenika tijekom testiranja u kontekstu ili unutar ustanova za obrazovanje i strukovno osposobljavanje na svim razinama.

Pročitajte još

Večer matematike 2025.

Večer matematike 2025.

Večer matematike 2025. Prošli smo tjedan obilježili Večer matematike. Večer matematike je skup interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava učenika prema matematici, a održava se od 2013. godine. Organizator projekta je Hrvatsko matematičko društvo....

Natječaj za grupnu mobilnost učenika u sklopu projekta 2025-1-HR01-KA121-VET-000339448 (Agrupamento de Escolas Amadora Oeste (Amadora – Lisabon, Republika Portugal)) PRIVREMENI REZULTATI

Natječaj za grupnu mobilnost učenika u sklopu projekta 2025-1-HR01-KA121-VET-000339448 (Agrupamento de Escolas Amadora Oeste (Amadora – Lisabon, Republika Portugal)) PRIVREMENI REZULTATI

Natječaj za grupnu mobilnost učenika u sklopu projekta 2025-1-HR01-KA121-VET-000339448 (Agrupamento de Escolas Amadora Oeste (Amadora – Lisabon, Republika Portugal)) (PRIVREMENI REZULTATI)     * U zagradi naznačen broj dodijeljenih bodova.     POPIS ODABRANIH...

Skip to content