Učenici 3.c i 3.e razreda (u sklopu Erasmus projekta 2024-1-HR01-KA121-VET-000231789) na satu Engleskog jezika proučavali su odnos generativne umjetne inteligencije i kritičkog mišljenja na primjeru romana ‘Frankenstein ili moderni Prometej’.
Jedna od glavnih tema ovog romana je utjecaj razvoja tehnologije na čovječanstvo, što ga čini vrlo aktualnim u svjetlu etičkih debata o umjetnoj inteligenciji.
Nakon upoznavanja s osnovnim značajkama ‘Frankensteina’ učenici su izradili složene umne mape na zadane teme te ih prezentirali ostatku razreda.
Učenici 3.c razreda bavili su se temama usko povezanim s navedenim književnim djelom, poput bioetike, utjecaja Frankensteina na popularnu kulturu, društvenih prilika u 19. stoljeću te važnosti fizičkog izgleda.
Učenici 3.e razreda proučavali su argumentacijske tvrdnje koje proizlaze iz tema prisutnih u ‘Frankensteinu’ – Is genetic engineering unethical?; Should organ donation be compulsory?; Do attractive people have more social power?; Are beauty standards more harmful to women than to men?; Should teenagers be allowed to have plastic surgery? Are parents responsible for their children’s actions?
Učenici su prilikom izrade umnih mapa koristili mogućnosti sustava umjetne inteligencije te dobivene informacije analizirali i prilagođavali ograničenom formatu umnih mapa.
Cilj aktivnosti je bio proučavanje mogućnosti velikih jezičnih modela te njihovog korištenja kao alata za poticanje kritičkog mišljenja a ne pasivnog preuzimanja informacija.
