Sudjelovanje na strukturiranom tečaju ‘Help Your Students Cope With Stress and Anxiety Thanks to Bibliotherapy’ (u sklopu projekta 2023-1-HR01-KA122-SCH-000145249) te upoznavanje sa mogućnostima korištenja književnosti u izgradnji emocionalne inteligencije i upravljanja stresom, potaknulo je nastavnicu Kristinu Gudlin te stručnu suradnicu – knjižničarku Zrinku Dusparu na uključivanje Srednje škole Jelkovec u projekt ‘Mreža čitanja’.
‘Mreža čitanja’ je projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara, koji su pokrenuli knjižničari entuzijasti iz Međimurske županije, a namijenjen je učenicima srednjih škola. Provodi se kao natjecanje u obliku kviza znanja i izrade multimedijskih uradaka, čime se promiče i slavi knjigu, čitanost i načitanost, knjižnice i obrazovanje, istraživački rad, timski rad, ali i individualni napor.
Ovogodišnja tema projekta, ‘U mreži odrastanja: izazovi i prepreke’, stavila je naglasak na jedno o izazovnih životnih razdoblja te našim kolegicama pružila idealno okruženje za primjenu naučenih metoda biblioterapije u izravnom radu s učenicima.
U sklopu projekta učenici su morali pročitati tri književna djela: Hotel Wartburg Zorana Žmirića (školska razina), Perzepolis Marjane Satrapi (regionalna razina) i Mi djeca s kolodvora ZOO Christiane F. (nacionalna razina). Roman ‘Hotel Wartburg’ govori o složenom odnosu između roditelja i djece i o tome koliko ovi odnosi utječu na odrastanje. Grafički roman (strip) ‘Perzepolis’ opisuje odrastanje autorice u Iranu u vrijeme Islamske revolucije te njenu borbu za vlastiti identitet. Roman ‘Mi djeca s kolodvora ZOO’ je klasik književnosti za mlade koji je s temom ovisnosti aktualan i u današnje vrijeme.
U projektu je sudjelovalo 12 učenika trećih razreda: Dora Kokorić (3.c), Paula Barišić (3.e), Viktoria Hasan (3.e), Eva Raštegorac (3.e), Lana Terebuh (3.e), Marko Dragić (3.e), Karlo Frigan (3.e), Patrik Kašnar (3.e), Toni Majić (3.e), Ivan Ringl (3.e), Jakov Stanušić (3.e), Luka Vrbić (3.e). 11 učenika je sudjelovalo na kvizovima znanja, a jedna učenica je sudjelovala u natjecanju multimedijskih uradaka. Svi su se učenici uspješno plasirali na nacionalnu razinu natjecanja te postigli zapažene rezultate.
Sudjelovanje u projektu ‘Mreža čitanja’ je na praktičnom primjeru pokazalo kako biblioterapija može poslužiti kao vrlo korisno sredstvo za nastavnika u pomaganju učenicima.