ELEKTROTEHNIČAR

     Obrazovni program elektrotehničara općeg tipa više je usmjeren na pripremanje za daljnje školovanje, što će omogućiti nastavak obrazovanja studija tehničkih znanosti. Dodatnim obrazovnim programom (fakultativni program) moguće je stjecanje općeg obrazovanja koje omogućava kandidiranje za upis na bilo koji fakultet.

     Pored toga ovo obrazovanje treba omogućiti stjecanje širokog temeljnog obrazovanja iz područja elektrotehnike koje će omogućiti relativno brzo adaptivno osposobljavanje za obavljanje poslova tehničara u pojedinim područjima elektrotehnike. Izbornim i fakultativnim programom sa stručnim sadržajima u 3. i 4. godini moguće je istovremeno stjecanje znanja iz pojedinih užih područja elektrotehnike (proizvodnja i prijenos električne energije, električni strojevi i uređaji, radiokomunikacije, telekomunikacije, računalstvo, procesna tehnika). Svladavanjem ovih sadržaja učenici stječu uvjete za brže i lakše uključivanje u praksu.

     Posebni ciljevi ovog obrazovnog programa su osposobljavanje učenika za obavljanje poslova:

  • proizvodnja, prijenos i distribucija električne energije
  • elektroinstalacijski radovi
  • popravak i instaliranje strojeva i opreme
  • telekomunikacije, sastavljač elektroničke i TK (telekomunikacijske) opreme
  • operater automatiziranim linijama
  • emitiranje programa, antene i odašiljači
  • proizvodnja aparata za kućanstvo,električne opreme, strojeva za opće i posebne namjene

     Nastavni plan:

* Predmeti s obveznim praktičnim, odnosno laboratorijskim vježbama

** Predmeti izbornih sadržaja:

  • Modeliranje električkih i elektroničkih sklopova računalom
  • Digitalna elektronika
  • Automatsko vođenje procesa
  • Računala u tehničkim sustavima
  • Analogni i digitalni sklopovi

TEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU

Od šk. god. 2018./2019. Srednja škola Jelkovec uvodi novi smjer TEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU (novi stukovni kurikulum).

 

Tehničar za elektroniku radi na pripremanju razvojne, tehnološke i operativne dokumentacije proizvodnje, ispitivanju elektroničkih komponenti i sklopova, montiranju i ispitivanju elektroničkih uređaja i opreme, njihovu posluživanju i održavanju, tehničko-administrativnim poslovima, izradbi elektroničkih sklopova i/ili uređaja te prodaji i promidžbi elektrotehničkih i elektroničkih proizvoda. Bitan dio posla ovog zanimanja je preventivno održavanje.

Središnja i integrirajuća kompetencija ovog zanimanja je objedinjavanje poslova projektiranja, montaže i održavanja elektroničke opreme, pri čemu se primjenjuju kompetencije i korelacije iz područja elektrotehnike i računalstva.

2. NASTAVNI PLAN I PROGRAM

2.1. Nastavni plan

TEHNIČAR ZA RAČUNALSTVO

Od šk. god. 2017./2018. uvodi se novi strukovni kurikulum za smjer TEHNIČAR ZA RAČUNALSTVO počevši od prvih razreda. 

Obrazovni program tehničara za računalstvo usmjeren je prije svega na profesionalno-funkcionalno osposobljavanje. Fond općeg obrazovanja, prije svega matematičkog i prirodoznanstvenog je takav da otvara mogućnosti i za nastavak obrazovanja u tehničkim znanostima.

Posebni ciljevi ovog obrazovnog programa su osposobljavanje učenika za obavljanje poslova:

  • posluživanje računala i računalskih mreža,
  • ulazna kontrola računalskih komponenata i sustava
  • izrada tehnološke dokumentacije za proizvodnju aparaturne opreme računala,
  • vođenje skladišta komponenata i sustava u proizvodnji računala,
  • priprema proizvodnje (razvojna dokumentacija, radni nalozi, specifikacija materijala),
  • izrada i ispitivanje aparaturne opreme računala,
  • distribucija tehničke dokumentacije računala,
  • održavanje aparaturne opreme računala, servisiranje sklopova u sustavu računala,
  • servisno održavanje digitalnih sklopova raznih proizvoda,
  • izrada tehnološke dokumentacije za produkciju programske opreme,
  • proizvodnja i razvoj programske opreme,
  • umnažanje podataka na medije za pohranjivanje, arhiviranje i distribuciju tehničke dokumentacije.

2. NASTAVNI PLAN I PROGRAM

2.1. Nastavni plan

* Napomena: U trećem razredu polaznik bira jedan od pet ponuđenih izbornih strukovnih modula s pripadajuća dva nastavna predmeta. U četvrtom razredu polaznik bira jedan od pet ponuđenih izbornih strukovnih modula s pripadajuća dva nastavna predmeta.

Skip to content